شهرک باستانی فون خوان شهرک فون خوان
 
تور چین |ویزای چین -قیمت مناسب ، ارزان ،با کیفیت
هر آنچه که برای مسافرت به چین لازم دارید

تور چین ، ویزای چین را با ما هماهنگ کنید.

 شهرک فون خوان چین

در این قسمت به معرفی یکی دیگر از دیدنی های چین می پردازیم که از جمله شهرک های بسیار زیبا و توریستی کشور چین می باشد . که هر ساله هزاران نفر از سراسر دنیا برای دیدن و لذت بردن از تماشای این جاذبه توریستی چین به این کشور مسافرت می کنند.

شهرک باستانی فون خوان شهرک فون خوان در ایالت خود مختار ملیتهای تو و میائو در غرب استان خونان واقع در مرکز چین قرار دارد. این شهرک که از سوی " لویی اری " نویسنده نیوزیلندی " یکی از زیباترین شهرکهای چین نامیده می‌شود در دوران امپراتور کان سی سلسله چینگ بنا شد و " مروارید غرب خونان" شناخته می‌شود و تنها یک خیابان سبزرنگ دارد.

این شهرک به دو شهرک جدید و کهن تقسیم می شود شهرک کهن کنار کوه و اب رود زلال و کم عمق که از شهر عبور می کند قرار دارد . دیوار سنگی سرخ در کنار رود ساخته شده است .

تور چین ، ویزای چین را با ما هماهنگ کنید.

برج روی دروازه در دوران سلسله چینگ احداث شده و پل چوبی باریک بر روی رود وسیع زیر دروازه شمالی دیده می‌شود این یگانه راهگذر در گذشته بوده است .

شهرک فون خوان زادگاه "شن تسون وین " نویسنده مشهور معاصر چین است از این رو شهرت دارد. خانه پدری نویسنده در پس کوچه‌های شهرک کهن قرار دارد .

همانند حیاط‌های قدیمی بیجینگ که مجموعه ای از خانه اطراف آن را فرا گرفته است. تمامی خانه پدری ترکیبات چوبی اجری با کاشیکاری سیاه و دیوار سفید و پنجره‌های نقاشی شده را در خود دارد .

تور چین ، ویزای چین را با ما هماهنگ کنید.

8ناحیه خوش منظره از جمله معبد کوهستانی – صدای زنگوله در صبح زود، ماهیگیری در لون تان ، زیبایی کوه و قله و منظره شبانگاه از دیگر دیدنی‌هاست.

شما می‌توانید با هواپیما به شهر جی شو استان خونان سفر کنید و سپس با اتوبوس وارد این شهرک شوید. در غرب استان خو نان در مرکز چین ، ایالت خود مختار ملیتهای تو و میایو در میان کوه‌ها قرار دارد.

شهر "فون حوان " مرکز شهرستان است و دیوار باستان ۴۰۰ ساله این شهر را در احاطه دارد . " فون حوان " به معنای پرنده زیبا ست به دلیل اینکه در جنوب باختری شهرستان کوهی همانند پرنده در حال پرواز دیده می‌شود این شهر فون حوان نام گرفته است.

بیش از ۳۰۰ هزار تن از ملیتهای میایو و تو در این ناحیه زندگی می‌کنند. شهر فون حوان غرب شهرستان را در اشغال دارد و خیابانهای کوچک – دیوار باستانی و زنگوله باستانی و اسکله و معابد قدیمی در آن دیده می‌شود .

تور چین ، ویزای چین را با ما هماهنگ کنید.

نویسنده مشهور "شن تسو وین " در این شهر متولد شده و خانه پدری این نویسنده حیاط " سی حه یوان " را اطاقهای شرقی وغربی و اتاق راست و سالن شامل می‌شود ساختار آن چوبی و آجری است.

در کنارخانه پدری نویسنده رود "تو جیان " با اب زلال مشاهده می‌شود و در دو طرف آن خانه‌هایی ساخته شده و در برخی از بخش‌ها نیز خانه‌ها روی آب قرار دارد .

این معروف‌ترین منظره شهر محسوب می‌شود. اینگونه معماری‌ها متعلق به ملیت‌های میایو و تو با ویژگی ملیتی آنهاست . قسمتی از این معماری‌ها در کناره ساحلی قرار دارد و قسمت دیگر بر روی ستون‌های چوبی در میان آب است.

همه آنها با کاشی‌های مشکی ساخته شده و پشت این خانه‌ها کوه‌های سبز دیده می‌شود به اضافه آسمان آبی و ابرهای سفید شهروندان همانند یک البوم نقاشی تصاویر زیبایی را شکل داده‌اند.

تور چین ، ویزای چین را با ما هماهنگ کنید.

بر روی رود "تو جیان" پلی دیده می‌شود که "پل حون چیان " نام دارد و دارای ۶۰۰ سال قدمت است و بر روی این پل بناهایی برای پرهیز از بارش باران و جلوگیری از وزش باد ساخته شده است که در این بناها مناظر زیبا ی ساحلی و امتداد بناها چشم نوازی می‌کند.

در خیابانی کوچک بازاری پر رونق دیده می‌شود که تزیینات ملیتهای میایو و تو و محصولات کشاورزی و پارچه ها ی رنگ ریزی و گلدوزی قشنگ در آن به معرض فروش گذارده شده است .

در این شهر باستانی همچنین دیوار چین در جنوب این کشور – دیوار پرابهت و عظمت در۸ کیلومتری بیرون شهر فون حوان قرار دارد. این دیوار در ۴۰۰ سال قبل برای جداسازی مرزبانان از

سرزمین داخلی ساخته شد و یکی از معماریهای قدیمی در تاریخ چین است طول دیوار ۱۹۰ کیلومتر است مصالح ساختمانی دیوار تخته سنگ‌های مشکی و کیفیت ان عالی است بلندای دیوار بیش از ۳ متر است که بر روی ان دیدبانگاه – برج های آتش و سربازخانه‌ها ساخته شده است .

این دیوار برای تاریخدانان فرهنگ اقلیتهای ملی دارای اهمیت زیادی است و نیز یکی از مناظر زیبای این شهر باستانی می‌باشد.

تور چین ، ویزای چین را با ما هماهنگ کنید.

 



درباره وبلاگ


تمام اطلاعات لازم جهت تور چین |تور پکن| تور گوانجو |تور شانگهای| تور هانگزو |ویزا| بلیط |هتل |قیمت |خرید را در این سایت تخصصی تور نمایشگاهی چین بیابید
آخرین مطالب

نويسندگان