آشنایی با خانم چینی ، ثروتمندتر از اپرا وینفری و استیون اسپیلبرگ
 
تور چین |ویزای چین -قیمت مناسب ، ارزان ،با کیفیت
هر آنچه که برای مسافرت به چین لازم دارید

خانم چینی، ثروتمند

خوب جای لطفش باقی است حالا که درباره چین در وبسایت تور چین صحبت می کنیم به خانم چینی که در حال حاضر یکی از ثروتمندترین زنان جهان  نیز می باشد اشاره ای داشته باشیم :

 

  ژانگ شین در فقر بزرگ شده و در 14 سالگی شروع به کار در یک کارخانه نمود. امروز او ثروتمندتر از دونالد ترامپ، استیون اسپیلبرگ و اپرا وینفری است.

به گزارش برترین ها ژانگ که توسعه دهنده املاک و مستغلات است، هفتمین زن ثروتمند خودساخته دنیاست و فوربس ثروت او را 3.6 میلیارد دلار تخمین زده است. او 800 میلیون دلار بیشتر از وینفری می ارزد.

نه تنها داستان به ثروت رسیدن او انعکاسی از خود چین است، بلکه خود اوست که بیشتر چشم انداز شهری مدرن این کشور را شکل داده است و در پکن لوگوی شرکت او، SOHO China را روی اکثر ساختمان ها می بینید.

سوهو چاینا 18 شعبه در پکن دارد که اکثر آنها نمادهای شهری هستند و به تازگی این شرکت به شانگهای هم گسترش یافته و در آنجا 11 ملک خریده یا ساخته است.

دو تا از پروژه های پکن آن – که یکی از آنها سال گذشته تکمیل شد و دیگری در دست ساخت است – توسط خانم زها حدید، معمار عراقی تبار برنده جایزه پریتزکر طراحی شده اند.

ژانگ 47 ساله درست قبل از انقلاب فرهنگی مائو زدونگ در پکن متولد شد. آن زمان افراد باسوادی همچون والدین او به "باز-تحصیل" به مزارع فرستاده می شدند. او با مادرش به پکن برگشت، ولی آنها فقر و سختی های فراوانی را متحمل شدند.

آشنایی با خانم چینی ، ثروتمندتر از اپرا وینفری و استیون اسپیلبرگ

خانم چینی، ثروتمندتر از اپرا وینفری - آکا,خانم چینی، ثروتمند, اپرا وینفری

او می گوید: «من زمانی متولد شدم و بزرگ شدم که این شهر خیلی ساکت بود، هیچ اتومبیل، مغازه، روشنایی یا دستگاهی نبود. مردم فقط دوچرخه سوار می شدند.»

او در 14 سالگی، با مادرش به هنگ کنگ رفت و 5 سال در کارخانه عروسک، لباس و لوازم الکترونیکی با حقوق کم کار کرد و آنقدر پول جمع کرد که برای تحصیل به انگلستان برود.

این خانم کانتونی به عنوان یک تازه مهاجر که هیچ تحصیلات، پس زمینه و حتی مهارت زبانی نداشت، و زندگی کردن در هنگ کنگ هم برایش سخت بود، 5 سال تلاش کرده بود که پول کافی برای خریدن بلیت هواپیما برای لندن و کلاس زبان انگلیسی جمع کند. او بورس دانشگاه برنده شد و در دانشگاه کمبریج در مقطع فوق لیسانس، در رشته اقتصاد درس خواند و اولین شغل خود را در گلدمن ساکس نیویورک بدست آورد.

بجای آنکه به زندگی مرفه خود در وال استریت ادامه دهد، به پکن برگشت و با شوهرش آشنا شد و با هم سوهو چاینا را تأسیس کردند.

او می گوید: «آن زمان هیجانی بین مردم بود و همه درباره ایجاد تغییر در چین حرف می زدند، آن زمان پرشور روشنفکری بود. من حس کردم که این کشور دارد واقعاً تغییر می کند و دوست داشتم بخشی از آن باشم.»

از وقتی که ژانگ و شوهرش پان شی یی، سوهو چاینا را در سال 1995 تأسیس کردند، این شرکت تبدیل به بزرگترین توسعه دهنده املاک و مستغلات بازرگانی شده است و 56 میلیون فوت مربع توسعه اولیه در پکن و شانگهای به آن تعلق دارد.

با آنکه داستان ثروتمند شدن ژانگ باورنکردنی است ولی منحصر بفرد نیست. از لیست 24 نفره میلیاردرهای خانم خودساخته سال 2013 فوربس، شش تا از آنها چینی (یک نفر اهل هنگ کنگ) هستند و سهم این کشور در این لیست از ایالات متحده هم بیشتر است.

آشنایی با خانم چینی ، ثروتمندتر از اپرا وینفری و استیون اسپیلبرگ

ژانگ می گوید: «من فکر می کنم زنان نسل ما انقلاب فرهنگی را پشت سر گذاشته اند و سختی های زیادی را متحمل شده اند. آنها از صفر شروع کردند و ناگهان با فرصت شگفت انگیزی در چین روبرو شدند. بنابراین خانم ها از این فرصت عالی بهره گرفتند.»

ژانگ در وبسایت Weibo که یک شبکه اجتماعی معادل توئیتر در چین است، 5 میلیون طرفدار دارد و دیدگاه های خود در مورد معماری، تجارت و امور فعلی را در صفحه اش ارائه می دهد.

ژانگ علیرغم موفقیت مالی اش، از افتادن در چاله های ثروت خودداری می کند و به پسر 14 ساله اش پیشنهاد می کند که شغلی در مک دونالدز یا KFC برای خودش دست و پا کند. البته او می گوید که پسرش تلاش کرده شغلی بدست آورد، ولی چون سنش کم است به او کاری نداده اند.

او می گوید: «پسر من بودن زیاد آسان نیست، چون ما خیلی معروف هستیم. ما سخت تلاش می کنیم که زندگی نرمالی برای بچه هایمان فراهم کنیم. من در مورد پول با آنها خیلی سخت گیرانه رفتار می کنم. تا وقتی که لازم نداشته باشند به آنها پول نمی دهم. بنابراین آنها هیچ وقت پول اضافه در جیبشان نیست. ولی فکر می کنم این را نمی توان با اینکه ما چطور و از کجا به این موقعیت رسیدیم مقایسه کرد.»

bartarinha.ir



درباره وبلاگ


تمام اطلاعات لازم جهت تور چین |تور پکن| تور گوانجو |تور شانگهای| تور هانگزو |ویزا| بلیط |هتل |قیمت |خرید را در این سایت تخصصی تور نمایشگاهی چین بیابید
آخرین مطالب

نويسندگان