لشکر سفالین در چین - جاذبه های توریستی چین
 
تور چین |ویزای چین -قیمت مناسب ، ارزان ،با کیفیت
هر آنچه که برای مسافرت به چین لازم دارید

لشکر سفالین در چین

 جاذبه های توریستی چین

لشکر سفالین در چین

تنها ارتش جهان که از هزاران سرباز  شکل گرفته است که با وفاداری کامل پادشاه شان را تا دنیای بعد از مرگ نیز همراهی می کنند. 8 هزار سرباز که در حدود 2235 سال است به فرمان پادشاه چین ماموریتی خاص یافتند.

لشکر سفالین که حالا به یکی از جاذبه های توریستی چین تبدیل شده است و باعث رونق بیشتر تور چین از سراسر دنیا شده است ، شامل مجسمه سفالی هزاران سرباز مجهز مربوط به پادشاهی چین شی هوان، موسس دودمان چین در ۲۲۰ پیش از میلاد است. مجسمه‌های سنگی ارتش تراکوتا در حوالی شهر شی‌آن پایتخت نخستین امپراتوری چین پراکنده هستند. این آثار از مهم‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی جهان در سال‌های اخیر به شمار می‌روند. گردشگران تور چین از این مکان دیدن می کنند.

 لشکر سفالین در چین - جاذبه های توریستی چین

وقتي که دهقانان حومه شرقي استان"شيان شانکسي"چين در ماه مارس سال 1974 براي رسيدن به آب در يک و نيم مايلي کوهستان ليشا، مشغول کندن زمين شدند، نمي‌دانستند که گنجينه‌اي چند هزار ساله زير خروارها خاک در انتظار آنهاست گنجينه‌اي از مجسمه‌هاي سفالي 8 هزار سرباز چيني که کشف آنها يکي از بزرگ‌ترين اکتشافات قرن بود.


با اعلام خبر کشف اين ارتش سفالي، کندوکاو باستان شناسان در اين منطقه به سرعت شروع شد و به اين ترتيب راز بزرگي فاش شد، اينکه تمامي مجسمه‌هاي کشف شده متعلق به سربازان و اسب‌هاي سفالي‌اي هستند که از زمان مرگ" کين شي هوآنگ"، اولين امپراتور چين همراه او دفن شده بودند.


باستان شناسان دوران سلطنت کين شي هوآنگ را 221 سال قبل از ميلاد مسيح تخمين زده و به اين نتيجه رسيده‌اند که اولين امپراتور چين براي اينکه بتواند در دنياي ديگر هم فرمانروايي کند تمام سفالگران و مجسمه سازان آن زمان چين را به خدمت گرفت و به آنها دستور داد هزاران مجسمه سرباز سفالي را بسازند تا با ارتشي سفالي به سرزمين مردگان برود چون باور داشت که اين ارتش پس از مرگ از او محافظت خواهد کرد.

مجسمه‌های لشکر سفالین با اندام و اندازه واقعی به عنوان «پاسداران معبد سلطنتی در چین باستان» مستقر شده بودند. آنها به اولین امپراتوری چین متحد به نام چین شی هوان تعلق دارند.

 در سال ۱۹۷۴ میلادی، کشاورزان چینی در استان شاآن‌شی به صورت کاملاً اتفاقی مقبره چین شی هوان و پاسداران معبد سلطنتی را کشف کردند. بر اساس برآوردها، مجسمه‌های لشکر سفالین شامل بیش از ۷۰۰۰ سرباز، ۱۳۰ کالسکه نظامی و ۵۲۰ اسب می‌شود. در رشته‌ای از حفاری‌های دقیق و پیوسته از سال ۱۹۷۴ تاکنون، بیش از ۲۰۰۰ پیکره از زیر خاک بیرون آورده شده‌اند.

 



درباره وبلاگ


تمام اطلاعات لازم جهت تور چین |تور پکن| تور گوانجو |تور شانگهای| تور هانگزو |ویزا| بلیط |هتل |قیمت |خرید را در این سایت تخصصی تور نمایشگاهی چین بیابید
آخرین مطالب

نويسندگان